0

حالت‌های نصب آلپاین لینوکس

حالت‌های نصب آلپاین لینوکس

Diskless mode

در این حالت نصب ، آلپاین برای ذخیره‌سازی اطلاعات موقت از tmpfs استفاده می‌کند tmpfs نام معمول در سیستم‌عامل‌ها مانند یونیکس است و برای ذخیره‌سازی فایل‌های موقتی استفاده می‌شود. tmpfs معمولاً درجایی از سیستم فایل قرار دارد، اما اطلاعات موجود در آن، در فضای ذخیره‌سازی دائمی مانند یک دیسک سخت، ذخیره نمی‌شوند. در عوض، می‌توان اطلاعات آن را در حافظه اصلی یا رم نوشت. هر چیزی که در tmpf وجود دارد، موقت است. به‌عبارت‌دیگر، هیچ فایلی روی دیسک سخت ایجاد نمی‌شود. در بسیاری از نسخه‌های لینوکس و همچنین سایر سیستم‌عامل‌ها مانند یونیکس و غیره این مسیر به طور پیش‌فرض، یک سیستم فایل از نوع tmpfs در مسیر /mount/tmp است. تمام اطلاعات موجود در tmpf ها از بین می روند. وقتی آلپاین لینوکس را در پیکربندی اجرا شده از حافظه موقت بوت می کنید، این سیستم‌عامل تنها بسته‌های لازم را بارگیری می‌نماید، در صورتیکه مدیر سیستم بخواهد برخی از تنظیمات شخصی را انجام دهد (به‌عنوان مثال، نصب یک بسته یا انجام برخی از پیکربندی‌ها) از آنجا که هر آنچه در حافظه موقت است از بین می‌رود، باید تغییرات و تنظیمات را برای همیشه ذخیره نماید، اینجاست که LBU مفید خواهد بود. مدیر سیستم باید از ابزار پشتیبان آلپاین لینوکس که با عنوان LBU نیز شناخته می‌شود، استفاده نماید. نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه نمود این است که lbu به طور پیش‌فرض فقط به تغییرات در /etc/ و زیر پوشه های آن اهمیت می‌دهد، به استثنای /etc/init.d .

Data mode

در این حالت نصب مانند بسیاری از توزیع‌های دیگرلینوکس، آلپاین دستگاه ذخیره‌سازی را تنظیم کرده، سیستم‌عامل بر روی آن نصب می‌گردد.

Sys mode

این یک حالت مختلط بین دو حالت ذکر شده در بالا است. سیستم شما از tmpfs حافظه موقت استفاده می‌کند اما می‌توان دایرکتوری‌های مشخص شده (به‌عنوان مثال  /home/ ) را به مکان ذخیره‌سازی مشخص آدرس‌دهی نمود.

 

ارسال دیدگاه